Broj:3570/23
05.12.2023. godine
Z A P I S N I K
sa 13.-te sednice Upravnog odbora AK Čačak, održane 28.11.2023.godine u Čačku
Prisutni: Miodrag Aleksić-Predsednik AK Čačak,Slavković Ognjen, Dragana Janković, Miletić Marija, Živanović Mile, Despotović Slobodan, Lačnjevac Borivoje, Samardžić Dušan , Tankosić Ibrahim, Karaičić Nikola, Matić Uroš, Milutinović Milijana Vasiljević Aleksandar
Odsutni: Cvetić Snežana, Burgić Milan, Drobnjaković Dušan, Miloš Vučićević Vasiljević Aleksandar
Predsednici OA:Nevenka Vidojević, Predsednik OA G.Milanovac, Petar Nedeljković-Predsednik OA Trstenik i Nina Milošević, disciplinski sudija AK Čačak
Otvarajući sednicu Predsednik AK Čačak, Miodrag Aleksić, pozdravio je sve prisutne članove UO AK Čačak, kao i prisutne Predsednike OA i konstatovao da je prisutna većina članova UO AK Čačak, pa je predložio da se uz dnevni red koji su članovi UO AK Čačak primili uz poziv za ovu sednicu, usvoji i dopuna dnevnog reda, što su prisutni prihvatili, tako da za ovu sednicu imamo sledeći:
D N E V N I R E D
1.Usvajanje zapisnika sa prethodne sednice UO AK Čačak, održane 30.10.2023.godine u Čačku (u prilogu)
2.Izveštaj o upotrebi sredstava AK Čačak u periodu od 17.10.2023.godine do 20.11.2023.godine ( u prilogu)
3.Odlučivanje o zahtevima za upis u Imenik advokata:
-Branko Miladinović, dipl.pravnik iz Beograda, sa sedištem u Čajetini
-Azemina Korać, dipl.pravnik iz Sjenice, sa sedištem u sjenici
-Valentina Bukonja, dipl.pravnik iz Kraljeva, sa sedištem u Kraljevu
-Biljana Nikolić, dipl.pravnik iz Kraljeva, sa sedištem u Kraljevu
4.Odlučivanje o zahtevima za upis u Imenik advokatskih pripravnika/volontera AK Čačak:
-Marija Stanojlović, dipl.pravnik iz Kruševca na praksi kod adv.Stanković Suzane iz Kruševca
-Jovana Anđelković, dipl.pravnik iz Kruševca na praksi kod adv.Julije Jovanović iz Kruševca
5.Zahtev Milice Radovanović, adv.iz Užica, za nastavak obavljanja advokatske delatnosti, počev 06.11.2023.godine
6.Zahtev Dragana Markovića, adv.iz Bajine Bašte za privremeni prestanak obavljanja advokatske delatnosti počev od 23.10.2023.godine do 23.02.2024.godine i zahtev za isplatu naknade na ime bolovanja
7.Zahtev Tanje Dosković, adv.iz Prijepolja, za preseljenje sedišta advokatske kancelarije iz Prijepolja u Novu Varoš
8.Zahtev Vulete Stevanović, adv.iz Kruševca za isplatu naknade na ime bolovanja
9.Zahtev Petra Dimitrijevića, adv.iz Trstenika, za isplatu otpremnine zbog trajnog brisaanja iz Imenika advokata AK Čačak
10.Zahtev sina pok.adv.Danice Milošević iz Čačka, za isplatu posmrtnine
11.Zahtevi članova organa i nosilaca funkcija za isplatu putnih troškova
12.Molba Hajradina Mekića, adv.iz Novog Pazara, za oslobađanje duga na ime članarine i doprinosa za Fond solidarnosti
13.Odlučivanje o dodeli novogodišnjih paketića za decu advokata
14.Odlučivanje o isplati novčane nagrade za zaposlene radnike (tkzv.13-ta plata)
15.Odlučivanje o ponudama za arhitektonske usluge
16.Donošenje odluke o datumu, mestu i formatu obeležavanja Dana advokature 2024.godine (predložen termin subota 24.02.2024.godine)
17.Razmatranje predloga Pravilnika o utvrđivanju uslova za donošenje odluke o upisu u Imenik advokata AK Čačak
18.Odlučivanje o zahtevima za upis u Imenik advokata:
-Aleksandar Bojić, dipl.pravnik iz Beograda, sa sedištem u Požegi i molba imenovanog za oslobađanje dela troškova upisa
19.Odlučivanje o zahtevima za upis u Imenik advokatskih pripravnika/volontera AK Čačak:
-Irena Marinković, dipl.pravnik iz Kraljeva, na praksi kod adv.Vladimira Raičevića iz Kraljeva
-Ljubodrag Popčić, dipl.pravnik iz Vrnjačke Banje, na praksi kod adv.Žarka Popčića iz Vrnjačke Banje
20.Molba Dragiše Radosavljević, adv.iz Kruševca, za novčanu pomoć iz Fonda solidarnosti.
21.Zahtev Nikole Ćalovića, adv.iz Čačaka za odobrenje UO AK Čačak za preregistraciju poljoprivrednog gazdinstva na ime Advokat Nikola Ćalović kao nosioca poljoprivrednog gazdinstva
22.Molba Crvenog krsta Čačak za donaciju u humanitarnoj akciji ,,Novogodišnja radost za sve,,
23.Poziv AK Crne Gore na Dane advokature Crne Gore
24.Razno
Ad.1
Miodrag Aleksić-Dobili ste zapisnik, ima li ko neku primedbu.
Dragana Janković-Kad smo već kod zapisnika, samo da se ispravi u mojoj reči, da ne tražim sad gde je to, umesto reči ,,represivno,, treba da stoji ,, transgresivno,,
Miodrag Aleksić-Ima li još nešto, ili smo za usvajanje zapisnika sa ovom ispravkom koju će Jelena uneti.
UO AK Čačak je jednoglasno usvojio zapisnik sa prethodne sednice održane 30.10.2023.godine.
Ad.2
UO AK Čačak je jednoglasnoo usvojio izveštaj o upotrebi sredstava AK Čačak u periodu od 17.10.2023.godine do 20.11.2023.godine.
Ad.3 i Ad.18
Miodrag Aleksić-Imamo nekoliko zahteva u glavnom dnevnom redu i jedan iz dopune, o svakom pojedinačno će nas Jelena izvestiti jel ispunjavaju uslove a onda ćemo odlučivati
Jelena Bojić-Prvi kandidat je Branko Miladinović, dipl.pravnik iz Beograda, sa sedištem u Čajetini, ispunjava sve uslove i ima potrebnu dokumentaciju za upis, kada je mišljenje OA Užice u pitanju, Snežana Cvetić, Predsednik OA Užice je poslala dopis, obzirom da je bolesna i da nije mogla da dođe, u kojem je navela da OA Užice ne može da se izjasni, jer niko ne poznaje tog kandidata
Matić Uroš-Jel možemo da znamo samo gde je završio fakultet?
Jelena Bojić-,,Union,, Beograd
Marija Miletić-Jel možeš za ubuduće da nam i to prezentuješ koji su fakultet završili?
Jelena Bojić-Naravno, nije problem
Miodrag Aleksić-Raspravljali smo na prethodnim sednicama o tome, šta mi mislimo o tim privatnim fakultetima, to je jedno pitanje, a drugo je šta nam nalaže zakon.Ustavni sud je i Komori Beograda naložio da moraju da poštuju akreditovane fakultete, a pogotovu ako to priznaje resorno ministarstvo prilikom polaganja pravosudnog ispita.
Uroš Matić-Mi o dostojnosti ovog kandidata ne možemo da se izjasnimo , niti šta znamo, vidim da će to pitanje biti i posebna tačka dnevnog reda pa ćemo pričati na tu temu dostojnosti, ovaj kandidat ispunjava sve formalne uslove,nebitno je i koji je fakultet završio, ali očigledno je da se ipak radi o nekoj vrsti zloupotrebe jer on to svoje pravo na upis, ne može da ostvari u Beogradu, a verovatno će raditi samo u Beogradu, ali i mi na neki način,i za ovakve situacije, moramo iznaći neko rešenje, ako ne znamo ništa o nekom čoveku a primićemo ga u Komoru.
Miodrag Aleksić-Mi smo na putu da donesemo odluku, a videli ste i danas ćemo o tome da porazgovaramo, da napravimo neki dokumenat koji će nam pomoći u radu, da izlazimo iz ovakvih situacija na nekakav kompromisan način, kompromisan u smislu naših htenja i zakona.Ja se slažem sa svim dilemama i sam imam negativan stav o mnogim pitanjima, ali mi imamo obavezu da u roku od 60 dana odlučimo o podnetom zahtevu ako je podneta sva dokumentacija koja je potrebna, a što se tiče dostojnosti, Jelena reče da je bio sudijski pripravnik i sudijski saradnik, čini mi se oko 4 godine i to nam daje nekakvu pretpostavku dostojnosti…
Borivoje Lačnjevac-Ako se OA nije izjasnio , mi po ZUP-u imamo i drugu mogućnost.Naime, meni je prosto neverovatna činjenica da neko kreće u advokaturu, a da ne poznaje nijednog kolegu u tom gradu gde će da radi, da odjedamput neko dođe i tu se pojavi, obzirom da nama ZUP omogućava da mi možemo da pozovemo stranku radi razjašnjenja nekih činjenica, možda mi da pozovemo kandidata za sledeću sednicu pa da ga pita šta ko želi, da vidimo čoveka, imamo rok od 60 dana…kad je on podneo zahtev?
Jelena Bojić-Podneo je 26.oktobra za prošlu sednicu, pa ste sa te sednice skinuli njegov zahtev za sledeću , radi pribavljanja mišljenja OA
Borivoje Lačnjevac-Onda ne, ako smo već jednom prolongirali, ali ostaje to kao tema za razmišljanje
Miodrag Aleksić-Ako se niko ne javlja dalje za reč, mislim da nemamo razloga da dalje odlažemo odlučivanje, ako se utvrdi da je nedostojan iz bilo kojih razloga, da je nešto prećutao, imamo i za to rešenje….
Ibrahim Tankosić-Ovo je izvanredan primer da se zaista pojavila nasušna potreba da donesemo odluku koju smo u planu da donesemo.Ovaj primer je dovoljno ilustrativan da nam je takva odluka neophodna.Postavio bih i dva pitanja u vezi sa ovim konkretnim kandidatom:ima li neko pravo i da tamo gde ga niko ne poznaje iz esnafa otvori advokatsku kancelariju- mislim da ima i drugo pitanje, ako još nismo doneli nekakvu odluku a čovek je u istoj situaciji u kakvoj je i bio za prošlu sednicu, zašto bi mu opet pomerali odlučivanje.Mislim da treba da ga upišemo a da hitno donosimo odluku koja će nama, nadam se, olakšati postupanje.
Ognjen Slavković-Ja smatram da mi ako budemo išli na takvu filtraciju kod svakog kandidata, da ćemo znatno otežati naš rad, mislim da je to potrebno raditi samo u situaciji ako postoji sumnja u nečiju dostojnost.Ne možemo svakog kandidata pojedinačno ispitivati i proveravati, a mislim da i nema ni razloga za to, ipak se traba držati neke forme
Miodrag Aleksić-Dobro, da pređemo na odlučivanje, ko je za to da upišemo ovog kandidata?Ko je za?9.Protiv?2.Uzdržan-1.Konstatujem da je većinom glasova usvojen zahtev Branka Miladinovića iz Beograda za upis u Imenik advokata AK Čačak, sa sedištem u Užicu.
Jelena Bojić-Sledeći kandidat je Azemina Korać iz Sjenice, ispunjava sve uslove, ima svu dokumentaciju, bila je pripravnik u sudu, plaća punu upisninu i mišljenje OA Sjenica je da nema smetnji za upis.Kod njih su se praktično svi advokati iz Sjenice izjasnili na viber grupi o ovom kandidatu, takođe završila ,,Union,,
Miodrag Aleksić- Ko je za?10.Protiv?2.Uzdržan?-nema.Konstatujem da je većinom glasova usvojen zahtev Azemine Korać iz Sjenice za upis u Imenik advokata AK Čačak, sa sedištem u Sjenici.
Jelena Bojić-Sledeći kandidat je Valentina Bukonja iz Kraljeva, ispunjava sve uslove, ima svu dokumentaciju, bila je stučni saradnik u sudu, plaća punu upisninu, završila državni fakultet u Kragujevcu, mišljenje OA nema, ali tu je Predsednik OA Kraljevo pa pretpostavljam da će nešto reći na ovu temu
Miodrag Aleksić-Ja predlažem da objedinimo diskusiju i za ovog drugog kandidata iz Kraljeva, pa da se Predsednik OA izjasni
Jelena Bojić-To je kandidat Biljana Nikolić iz Kraljeva, ispunjava sve uslove, ima svu dokumentaciju, završila državni fakultet u Beogradu, Predsednik Višeg suda Kraljevo, do decembra 2023.godine.
Miodrag Aleksić-Naravno predložio sam da se objedini u pogledu davanja reči kolegi, Predsedniku OA Kraljevo, a svakako ćemo razdvojeno odlučivati.
Nebojša Vujadinović-Mi smo u Kraljevu održali sednicu Odbora, imali smo kvorum, tj.petinu prisutnih, bilo nas je 35, s tim što je jedna koleginica napustila pre glasanja.Što se tiče kandidata Valentine Bukonje, jednoglasno se Odbor izjasnio da nema smetnji za upis.Što se tiče kandidata Biljane Nikolić, koja je inače do skoro bila Predsednik Višeg suda u Kraljevu, tu je bilo glasanje, 14 je bilo za njen upis, 10 je glasalo protiv, 7 je bilo uzdržanih i 3 nije htelo da glasa-tako da ne znam kako da to tumačim nije dobila ni pozitivno, a ni negativno mišljenje.Bilo je debate, Uroš će se i ovde izjasniti, jer on je i inicirao sednicu, mada je ona i bila u planu.Ja mogu samo da kažem da postoji nezadovoljstvo dela advokata, pravu procenu ne mogu da napravim koliko je to, jer bi ispalo da sam ja pristrasan, jer sam ja glasao protiv njenog izbora.Lično smatram da ne zaslužuje upis, formalno-pravno ona ispunjava sve uslove za upis, a to što ja smatram da ne zaslužuje upis to je duža priča sa kojom Vas ne bih zamarao.Ona je otišla u penziju i odmah hoće u advokaturu, a moram reći da je opšte poznata činjenica da je sve stručne saradnike i pripravnike koji su bili u Višem sudu, sada su sudije što u Osnovnom sudu, što u Višem, neki su u Upravnom, sad skoro imamo primer da stručni saradnici iz Prekršajnog suda koji su konkurisali, nisu primljeni kao sudije u Prekršajnom sudu, već je primljen stručni saradnik iz Višeg suda, koja se nikada nije bavila prekršajima, ali dobro…Po meni postoji određena sumnja da će ona da vrši svoj uticaj-da je to razlog što traži upis u advokaturu.To je moj lični stav, to Vas ništa ne obavezuje.
Uroš Matić-Ja nisam hteo da opterećujem Odbor nekim svojim stavom, ali sam i preko viber grupe najavio da ću biti protiv i iz tog razloga sam zamolio da se zakaže Odbor.Rekao sam na Odboru da Odbor nije zakazan da bi mi sprovodili nekakvu vrstu javnog suđenja Biljani Nikolić, nego iz razloga što ja kao član UO AK Čačak, imam stav da je to kandidat koji ne zaslužuje, svojim načinom na koji je vodila kraljevačko pravosuđe, ne zaslužuje da bude upisana u Imenik advokata.I iz tog razloga, da to moje mišljenje ne bi bilo mišljenje Odbora ovde na samoj sednici, iz tog razloga sam i zamolio za zakazivanje sednice.Moj stav da je to kandidat, ne znam koliko Vas nju zna, ne želim da ulazim u moralnu crtu te žene, niti imam pravo, niti je poznajem na taj način, znači nije to žena koja se na taj način ogrešila o neke moralne kodekse ili zakon, daleko od toga, niti je moj stav vezan za to da je izvesno očekivati da će postojati neka vrsta trgovine uticajem kroz njen rad-dakle ni to nije ono zbog čega sam ja zauzeo taj stav.To je žena koja je Predsednik suda bila 15-20 godina, koja je dosta bila, da tako kažem, upućena i bila na kursu sprovođenja onih reformi u pravosuđu 2009 i 2010.godine, koja je cenila dostojnost drugih, svojih kolega, koja je učestvovala u pravljenju spiskova sudija koji nisu trebali da budu reizabrani, koja je pravila spiskove sudija koji treba da budu izabrani, koja je nakon toga učestvovala u jednom opštem disciplinovanju sudija, koja je poznata po vođenju izvršne vlasti i politike, ja sam rekao to i na odboru advokata-da je to žena koja je širom otvorila vrata politici kada je u pitanju kraljevačko pravosuđe.Za poslednjih 10-15 godina ne postoji ni jedan izbor sudije bez njenog potpisa, izbor u Viši sud bez njene saglasnosti.Ja za to nemam dokaze.Prozivali su me i na odboru Krle i ostali, da dam dokaze za to, ja za to nemam dokaze, ponovo kažem, ali ona je prva ličnost kraljevačkog pravosuđa 15-20 godina i način na koji je ona vodila to pravosuđe i njen odnos prema nama kao advokatima, i prema sudijama i prema izvršnoj vlasti je takav da po mom mišljenju ona ne zaslužuje i nije dostojna da bude primljena u Imenik advokata.Ja kažem opet, nemam dokaze materijalne, ali svi predmeti koji imaju političku konotaciju su išli preko nje, znači to je masa oslobađajućih presuda i nikada niko nije odgovoarao za to.I more drugih stvari, ali to je samo moj stav, moje razmišljanje i ja ostajem pri njemu i lično smatram, da ona, ne zbog toga što će možda trgovati uticajem, jer su svi postavljeni sa njenim odobrenjem, nego isključivo iz razloga što smatram da svojim načinom na koji je vodila Viši sud, i kroz njega i Osnovni sud, i tužilaštvo-ne zaslužuje da bude upisana.
Marija Miletić-Kažu ,,njen odnos prema advokatima,,Može li neko da mi to malo konkretizuje, jer ona sada traži upis u advokaturu i prosto hoću da vidim kako se odnosila prema advokatima.
Nebojša Vujadinović-Ja sam imao par situacija.Ovo što ću ispričati nemojte shvatiti kao moje neko lično nezadovoljstvo, mada jeste i to.Imali smo situaciju u jednom predmetu gde sam branio po službenoj dužnosti, za neko oružje i municiju.Čovek koga sam branio je dosta dugo bio u pritvoru, međutim, to kada se desilo, na sednici veća, jer na sednici veća je uglavnom kao Predsednik veća Biljana Nikolić, radilo se o produženju pritvora mislim na mesec dana, a ja sam na prethodno rešenje o produženju protvora pisao žalbu.Po toj žalbi , u tom trenutku, Apelacioni sud još uvek nije bio odlučio, a već je prošlo mesec dana i tada smo držali sednicu veća.Ja sam znao, bio sam sudija, postojao je neki predmet pred ovom devojkom koja je bila stručni saradnik, koja je vodila to KV veće, ali čisto sumnjam da su to bili spisi predmeta.Ja sam , kao što rekoh znao, dok sam bio sudija bilo je pravilo da ništa ne možeš da većaš i da radiš dok ti predmet nije tu.Ja sam to istakao, a ona je reagovala na jedan neprimeren način, povisila je ton i počela je da viče na mene, govoreći ,,to Vi tražite od Apelacionog suda,, u tom smislu, parafraziram.Ja sam rekao da nema predmet, da nisam dobio odluku po ranijoj žalbi, možda je Apelacioni sud odlučio da mu ukine pritvor, ni to ne znamo, ona je baš reagovala, a ja sam se baš suspregao da to ne ide dalje.Jer kad kažeš dostojnost, pođeš prvo od samog sebe. I nije to bilo prvi put, to se, bar meni, dešavalo više puta.Kolale su i priče, naravno to je sve sada na nivou ,,rekla-kazala,, da se ona izjašnjavala da kraljevački advokati i nisu neki advokati, da ona priznaje od advokata samo Aleksića iz Niša, i ovog Aleksića iz Novog Sada, ali to ne morate da uzimate u obzir.
Nikola Karaičić-Ja ovde imam neki problem lične prirode, s obzirom da ja ženu poznajem jedno 40 godina, jer sam sa njenom najstarijom ćerkom išao u osnovnu školu, ona se družila sa mojim roditeljima, i dan danas se druži sa mojom majkom.Prema meni, kao advokatu je uvek bila hladna i profesionalna.Nikada ništa, potpuno profesionalan odnos, nikada nije bilo nikakvih ličnih mešanja, za šta god da sam se obratio ona je bila hladna i rekla to je tako-to nije tako, to može-to ne može, i ja sa njom nikada nikakav sukob nisam imao.Između ostalog ne mogu da pričam, i zbog toga što je i mene, kada sam završio fakultet, primila da budem volonter u Okružnom sudu, pa sam ja posle prešao u tužilaštvu i bio tamo pripravnik.Ovo su sve insinuacije, koje se, osim na Biljanu Nikolić, mogu odnositi i na sve ostale sudije i tužioce koje smo u relativno skorije vreme, iz kraljevačkog pravosuđa, primili, između ostalih i predsednica suda, relativno skoro, viši javni tužilac-relativno skoro, sve su to ljudu koji su takođe imali ili imaju mogućnost da se na ovaj način komentariše.Ja smatram da kad smo njih primili, možemo i nju, mislim da je tu problem više u tome što je žena već 20 godina na rukovodećim funkcijama u pravosuđu-bila je predsednik Okružnog suda,u dva mandata, pa zamenik Predsednika Apelacionog suda,u jednom mandatu, pa Predsednik Višeg suda Kraljevo u dva mandata.Podvlačim ja sa njom nikada nisam imao problem, ovo su priče koje su verovatno tačne, jer kad god se bira sudija, Predsednik Višeg suda uvek ima neki uticaj, to kada se kaže daje se ,,mišljenje kolegijuma,, zna se ko tu ima glavnu reč, ko odlučuje.
Borivoje Lačnjevac-Imajući u vidu da ovde imamo faktički suprotstavljena mišljenja, da imamo izveštaj sa sednice Odbora, možda bi smo mi mogli da proverimo kod VSS da li su protiv te žene podnošene nekakve prijave VSS i da li je ona disciplinski gonjena za neki disciplinski prestup prilikom obavljanja funkcije na kojoj je bila.Pa u skladu sa tim predlažem , da danas ne donosimo odluku, nego da se obratimo VSS sa pitanjem koje sam naveo i da tek nakon toga donesemo odluku.Zamolio bih i za jedno pojašnjenje, jer kažu bila je Predsednica, što znači da više nije, a Jelena reče da je do decembra još Predsednica.
Jelena Bojić-Evo pogledaću, ona je otkucala da joj funkcija prestaje 12.12., a potom je rukom ispravila do 12.11., znači nije više.
Borivoje Lačnjevac-Dakle prestala joj je funkcija pre dve nedelje.
Miodrag Aleksić-Boro jel ti imaš neke informacije da je bilo nekih osuđujućih odluka u disciplinskim predmetima?
Borivoje Lačnjevac-Ne, ali smatram da mi to možemo i treba da proverimo da li imamo nešto napismeno da li ta žena nije radila nešto kako treba ili se sve svodi na opšti utisak i priče i da je dobra i da nije dobra.
Miodrag Aleksić-Ja sam Biljanu Nikolić sreo 4-5 puta u nekim protokolarnim situacijama, nikada pred njom nisam postupao, niti sam s njom privatno razgovarao, o njoj ne znam apsolutno ništa, osim da je to što jeste.Potpuno razumem i šta je rekao Nebojša, i Uroš i Nikola i Boro, ali moram da kažem i sledeće.Malopre smo pričali, a mislim i da je to Ognjen rekao, da kada odlučujemo o prijemu nekoga u advokaturu da to ne bi smelo da bude da je to neka naša pizma.A Uroš je rekao jednu rečenicu koju sam zapisao ,,smatram da se nije ogrešila o moralni kodeks,, Sve izvan toga bi bilo nešto što bi van naših domašaja i ingerencija da o nečemu drugom rapravljamo.Svi smo se mi složili da je srpskoj advokaturi nasušno potrebno, i ne samo advokaturi veći pravosuđu uopšte, izmena zakonske regulative, da sudije, tužioci , policajci i drugi državni službenici ne bi trebali i ne bi smeli da postupaju na teritoriji na kojoj su prethodno obavljali svoju dužnost, ali dok to nije tako, mi sada da racionalizujemo i naše odlučivanje, osim što treba da bude u skladu sa zakonom i statutom, ako mi uskratimo upis, ona će otići u neku drugu Komoru, upisaće se tamo.Imali smo već takve slučajeve ovde, gde su se upisali u Kragujevcu i posle tražili preseljenje i postupali pred ovim sudovima ovde, mada to svakako mogu i kao advokati upisani u AK Kragujevac. Pravo da Vam kažem i taj ekonomski momenat- nije on presudan, ali se postavlja pitanje da li to nešto radimo iz inata ili sa uverenjem da radimo sve u skladu sa zakonomi Statutom.Prema Biljani nemam nikakvih obaveza, ali prema ovoj Komori imam, u smislu da zaista sagledamo da li ovog kandidata, koja je bila za državu podobna, a u krajnjoj istanci o našoj odluci, pita se neki sud- da li postoje razlozi da je mi ne upišemo.O traženju nekakvog mišljenja od VSS mislim da je bespredmetno, jer nemamo nikakve indicije za to, šta ako je i bilo prijave koje su odbačene i niko nije vodio nikakav postupak.Mislim da treba trezveno da odlučujemo u ovom slučaju
Slobodan Despotović-Ja bih ipak podržao Borov predlog , jer smo čuli dosta oprečnih mišljenja danas, nije zgoreg da proverimo, koleginica je relativno skoro otišla u penziju i neće puno izgubiti ako se to naše traženje oduži na nekih mesec dana.
Mile Živanović-Ja se takođe pridružujem Borinom predlogu, smatram da treba proveriti, zbog čega bi bila ishitreno upisana u našu Komoru.Koji su razlozi za takvu ekspeditivnost?Ne mora ništa da bude, ali ćemo proveriti, jednostavno nek znaju da se ne mogu upisivati po automatizmu, određivati kad će da polažu zakletvu i kada će biti upisani.Koliko vidim to provejava iz njenog dopisa.Po meni je to ponašanje problematično, ona misli da i dalje može da se ponaša tako kako se verovatno ponašala i u sudu.Da joj svi budu na usluzi, tako proizilazi iz ovoga što su kolege rekle.Svakako treba proveriti, neka sačeka, pogotovo što je u pitanju sudija koji hoće da odmah uđe u advokaturu.Da je sreće, ne bi ni mogao da bude upisan na teritoriji ove Komore, ali bar da je malo ometemo u njenim planovima, i da sve bude po njenom.
Marija Miletić-Mislim da je vrlo simptomatična činjenica da se povodom njene kandidature za upis u Imenik advokata, 10 kolega, i to ne bilo kojih kolega, već kolega iz Kraljeva koji su tu na licu mesta i najbolje poznaju prilike u gradu, bilo protiv upisa, a i vrlo simptomatično je i to da je 11 kolega ostalo uzdržano, znači diglo je ruku na ,,uzdržani,, a par njih uopšte nije ni glasalo.Ovo što kolega Nikola reče da to isto može da važi i za druge sudije i tužioce koji su upisani u advokate, ja to ne mogu da prihvatim kao argument, i to baš iz ovog razloga sa kojim sam počela, a to je da se ni po čijem zahtevu nije povela ovakva diskusija, znači očigledno je da je u pitanju ovde nešto mnogo ozbiljnije čemu treba da posvetimo pažnju.Ono zbog čega sam ja protiv ovog upisa to je upravo njen odnos prema kolegama, neko ko planira da se po završetku karijere upiše u Imenik advokata, pa makar to bio i Predsednik suda, a prema advokatima se odnosi sa jednim flargrantnim nepoštovanjem kolega, omalovažavanjem punomoćnika ili branioca u određenim postupcima i nepoštovanjem njegove procesne uloge, kao što je to kolega-predsednik OA rekao, zatim, ne poštuje propise, gde smo takođe iz njegovog primera čuli da se nije čekala odluka po žalbi, već je evidentno bez prisustva predmeta radila dalje-mislim da je , što se mene tiče, apsolutno nedostojna za upis.
Tankosić Ibrahim-Vi ste me sad vratili u neko vreme pre 20 godinina, vrlo slična situacija je bila sa jednim zahtevom za upis u Imenik advokata jednog sudije Okružnog suda u Novom Pazaru, istražnog sudije, neću mu iz pijeteta pominjati ime, dakle on je tada radio dugo kao istražni sudija, u teškim vremenima, i kao sudija je , što se tiče stručnosti, dobro radio svoj posao, ali kao sudija u odnosu prema advokatima je bio izuzetno loš, nadmen, nekorektan, bezobrazan, sebi je dozvoljavao jedno vrlo nekulturno i neslužbeno ponašanje prema advokatima.Kada je otišao u penziju i podneo zahtev za upis u advokate, mi kolege smo tada razgovarali o tome da li je on dostojan da radi advokatski posao zato što je nas advokate doživljavao i nazivao kao obične secikese, lopove i prevarante.Mi smo smatrali da on nije dostojan, ali smo mi tada konkretno naveli veliki deo radnji, događaja koje je taj čovek preduzimao i u kojima je učestvovao.Sviđa mi se način na koji Uroš razmišlja i postupa-on je unapred znao da će glasati protiv upisa, ali je zato tražio od kolega da se održi Odbor da se i kolege izjasne , da i njih čuje.Ja sam navikao da podržavam kolegu,člana UO, kada se on izjašnjava o nečemu što se dešava na području njegovog odbora i da mu verujem.Međutim, ja ne znam kom od dvojice kolega da poverujem.Ja ništa ne bi odbio iz Uroševog izlaganja, ona trgovina uticajem je nešto što se pretpostavlja, što ne može biti u fokusu našeg interesovanja, već je dostojnost jedina stvar.Mislim da nedostaju konkretnje radnje i konkretni postupci zbog kojih je zaključeno da ovaj kandidat nije dostojan za obavljanje advokatske delatnosti.Stoga ja zaista mislim, obzirom da nam je ovo u dužem vremenu prvi slučaj da se praktično Odbor advokata izjašnjava protiv upisa , a da se kako neko reče još nije ni ohladila njena predsednička stolica u sudu, i ne mislim da je držimo na nekoj vremenskoj distanci, ali bih predložio da nam Uroš i kolega Predsednik OA Kraljevo do sledeće sednice dostave neki izveštaj gde bi konkretizovali neke razloge za nedostojnost ove koleginice.Pitam se, da li je neko od kolega, advokata, podnosio ovoj sudinici bilo kakvu pritužbu, prijavu, tražio bilo kakvu zaštitu, ako jeste da nam se to dostavi.
Ognjen Slavković-kada je kolega Matić govorio o razlozima protiv upisa, meni je zapalo za uho da je rečeno da je gospođa kao dugogodišnji Predsednik suda dozvolila upliv politike u sud i da to nije samo na nivou spekulacije, nego kroz dugogodišnju praksu je to bilo negde na realnom planu i vidljivo.Po meni je ta činjenica dovoljna i ukazuje na njenu nedostojnost.Nebitno je da li će postojati trgovina uticajem, to nije sporno, toga bi bilo.Ova činjenica je razlog koja mene opredeljuje da glasam protiv.
Miodrag Aleksić-Obzirom na sva Vaša izlaganja, koja idu u tom pravcu, gde je svako iz svog ugla izneo neke razloge za to, predlažem da odložimo donošenje odluke o ovom zahtevu za upis, a da u međuvremenu ipak zatražimo od VSS informaciju da li su protiv ove koleginice vođeni neki postupci ili nisu.Da li nam je krajnji cilj da nešto pronađemo što slutimo da postoji, ili znamo da nećemo pronaći ništa i da nećemo ništa više znati nego što sada znamo, ili želimo da sve ovo ,,prenoći,, da bi doneli svak svoju odluku pre nego što pređemo na odlučivanje o tome, mislim da po svim diskusijama sledi da bi to bilo razumno, da svi još jednom dobro promislimo.
Stavljam na glasanje ko je za to da se koleginica Valentina Bukonja upiše u Imenik advokata?Svi.Konstatujem da je jednoglasno usvojen zahtev Valentine Bukonje iz Kraljeva za upis u Imenik advokata AK Čačak, sa sedištem u Kraljevu.
Ko je za to da se odloži odlučivanje o zahtevu Biljane Nikolić iz Kraljeva do pribavljanja izveštaja VSS i eventualno izjašnjenja nekih kolega o konkretnim primerima njenog ponašanja?7 Protiv ?4 Uzdržan?1.Konstatujem da UO AK Čačak većinom glasova doneo ODLUKU:o odlaganju odlučivanja po zahtevu Biljane Nikolić za upis u Imenik advokata.Po službenoj dužnosti pribaviti izveštaj od VSS u smislu prednjih navoda.
Čuje se žamor:,,šta ćemo time da dobijemo,,
Borivoje Lačnjevac-Neverovatno je da je toliki narod stavio neku primedbu a da niko nije za njeno ponašanje podneo pritužbu, a mi ne znamo da li je neko podneo, ili nije.Ako smo već ovlašćeni da o tome odlučujemo , treba i da pribavimo taj izveštaj.
Miodrag Aleksić-Dobro, odlučili smo ..
Uroš Matić-Ne znam zašto tražimo neke konkretne dokaze, kada je u pitanju ocena dostojnosti…
Miodrag Aleksić-Zato što će naša odluka biti podložna oceni drugih.
Jelena Bojić-Imamo i jednog kandidata iz dopune , Aleksandar Bojić, dipl.pravnik iz Beograda, sa sedištem u Požegi i molba imenovanog za oslobađanje dela troškova upisa.Ovaj kandidat ispunjava sve uslove, ima svu dokumentaciju, još uvek je advokatski pripravnik u AK kod adv.Andrije Čivtelića, završio državni fakultet u Beogradu.Ispunjava uslove za povlešćen upis kao advokatski pripravnik.
Miodrag Aleksić- Ko je za?Svi.Konstatujem da je jednoglasno usvojen zahtev , Aleksandra Bojića, dipl.pravnik iz Beograda, za upis u Imenik advokata AK Čačak sa sedištem u Požegi i molba imenovanog za oslobađanje dela troškova upisa, jer kolega ispunjava uslove kao advokatski pripravnik.
Ad.4 i Ad.19
Jednoglasno su usvojeni zahtevi za upis u Imenik advokatskih pripravnika/volontera AK Čačak:
-Marija Stanojlović, dipl.pravnik iz Kruševca na praksi kod adv.Stanković Suzane iz Kruševca
-Jovana Anđelković, dipl.pravnik iz Kruševca na praksi kod adv.Julije Jovanović iz Kruševca
-Irena Marinković, dipl.pravnik iz Kraljeva, na praksi kod adv.Vladimira Raičevića iz Kraljeva
-Ljubodrag Popčić, dipl.pravnik iz Vrnjačke Banje, na praksi kod adv.Žarka Popčića iz Vrnjačke Banje
Ad.5
Jednoglasno je usvojen zahtev Milice Radovanović, adv.iz Užica, za nastavak obavljanja advokatske delatnosti, počev 06.11.2023.godine.
Ad.6
Jednoglasno je usvojen zahtev Dragana Markovića, adv.iz Bajine Bašte za privremeni prestanak obavljanja advokatske delatnosti počev od 23.10.2023.godine do 23.02.2024.godine i zahtev za isplatu naknade na ime bolovanja, u iznosu od 40.000,00 dinara.
Ad.7
Jednoglasno je usvojen zahtev Tanje Dosković, adv.iz Prijepolja, za preseljenje sedišta advokatske kancelarije iz Prijepolja u Novu Varoš, uz plaćanje naknade u iznosu od 100 eura u dinarskoj protivvrednosti na dan uplate.
Ad.8
Jednoglasno je usvojen zahtev Vulete Stevanović, adv.iz Kruševca za isplatu naknade na ime bolovanja, u iznosu od 40.000,00 dinara.
Ad.9
Jednoglasno je usvojen zahtev Petra Dimitrijevića, adv.iz Trstenika, za isplatu otpremnine zbog trajnog brisaanja iz Imenika advokata AK Čačak, u iznosu od 100.000,00 dinara.
Ad.10
Jednoglasno je usvojen zahtev sina pok.adv.Danice Milošević iz Čačka, za isplatu posmrtnine, u iznosu od 100.000,00 dinara.
Ad.11
Jednoglasno su usvojeni zahtevi članova organa i nosilaca funkcija za isplatu putnih troškova i to:
-Dragojlović Desimiru, adv.iz Užica, na ime dolaska u Čačak, na disciplinske pretrese dana 09.11.2023.godine i 15.11.2023.godine, u iznosu od dinara 4.800,00 dinara
-Vasojević Borisu, adv.iz Prijepolja, na ime dolaska u Čačak na disciplinski pretres dana 09.11.2023.godine u iznosu od dinara 6.000,00 dinara
-Miljan Perović, adv.iz Kruševca, na ime dolaska u Čačak na disciplinski pretres dana 09.11.2023.godine u iznosu od dinara 4.000,00 dinara
-Zoranu Pantoviću, na ime dolaska u Čačak, na disciplinske pretrese dana 09.11.2023.godine i 15.11.2023.godine, u iznosu od dinara 3.200,00 dinara
-Milici Radivojević, adv.iz Ivanjice na ime dolaska u Čačak na disciplinski pretres dana 15.11.2023.godine u iznosu od dinara 2.800,00 dinara
-Slobodanu Despotoviću, adv.iz Užica, na ime odlaska u Beograd na sednicu Skupštine AK Srbije 04.11.2023.godine u iznosu od 9.200,00 dinara
-Milijani Milutinović adv.iz Brusa, na ime odlaska u Beograd na sednicu Skupštine AK Srbije 04.11.2023.godine u iznosu od 11.200,00 dinara
-Saši Milinčić, adv.iz Čačka, na ime odlaska u Beograd na sednicu Skupštine AK Srbije 04.11.2023.godine u iznosu od 7.800,00 dinara
-Čedu Nikačeviću, adv.iz Gornjeg Milanovca, na ime odlaska u Beograd na sednicu Skupštine AK Srbije 04.11.2023.godine u iznosu od 5.400,00 dinara
-Mirjani Miladinović, adv.iz Kraljeva, na ime odlaska u Beograd na sednicu Skupštine AK Srbije 04.11.2023.godine u iznosu od 8.200,00 dinara
-Nerminu Ajdinoviću, adv.iz Novog Pazara, na ime odlaska u Beograd na sednicu Skupštine AK Srbije 04.11.2023.godine u iznosu od 12.200,00 dinara
-Nini Milošević, adv.iz Kruševca, na ime odlaska u Beograd na sednicu Skupštine AK Srbije 04.11.2023.godine u iznosu od 8.800,00 dinara
-Violeti Milenković, adv.iz Kruševca , na ime odlaska u Beograd na sednicu Skupštine AK Srbije 04.11.2023.godine u iznosu od 8.800,00 dinara
-Maji Petrović Đorđević, adv.iz Požege, na ime odlaska u Beograd na sednicu Skupštine AK Srbije 04.11.2023.godine u iznosu od 8.400,00 dinara
Ad.12
Miodrag Aleksić-Imamo molbu za otpis duga za članarniu za kolegu Mekić Hajradina
Jelena Bojić-Ja samo da Vam kažem da je reč o kolegi koji je nastavio sa radom skoro , negde u septembru ove godine, a pre toga je imao privremeni prestanak rada zbog potrebe lečenja, duže od dve godine, imao je kardiološke probleme i probleme u vezi sa dijabetesom, bio je na lečenju i u očekivanju operacije.Za to vreme mu se nagomilao dug za članarinu u iznosu od 30.000 i za Fond solidarnosti 6.000,00, mada je s početka, kada mu je utvrđen privremeni prestanak rada i plaćao neko vreme.
Tankosić Ibrahim-Ja nemam šta da kažem, nemamo kontakta sa tim kolegom, da li imamo nekakvu praksu u ovakvuim slučajevima..
Miodrag Aleksić-Pa nemamo…
Borivoje Lačnjevac-Ako čovek stvarno nije radio
Milijana Milutinović-Mogao je da traži i za bolovanje, jel tražio nekad pomoć iz Fonda ili nešto
Jelena Bojić-Nije nikada ništa tražio
Miodrag Aleksić-Znate šta, ovo što reče koleginica, on je mogao da traži i pomoć za vreme dok se lečio, a nije, pa mislim da je ljudski i kolegijalno i da ima i osnova da usvojimo ovaj zahtev.
Jednoglasno je usvojena molba Hajradina Mekića, adv.iz Novog Pazara, za oslobađanje duga na ime članarine i doprinosa za Fond solidarnosti, u iznosu od 30.000,00 dinara na ime članarine i 6.000,00 dinara na ime doprinosa za Fond solidarnosti.
Ad.13
Upravni odbor AK Čačak, je jednoglasno doneo ODLUKU: da se za decu advokata, uzrasta do 10 godina, kupe poklon vaučeri od firme ,,Dexy co,, Beograd, po nabavnoj ceni vaučera iz ponude od 6.000,00 dinara.
Stručna služba AK Čačak će preko Predsednika OA pribaviti spiskove advokata i broj dece prema kojima će se izvršiti kupovina vaučera.
Ad.14
Upravni odbor AK Čačak, je jednoglasno doneo ODLUKU:o isplati novčane nagrade za zaposlene radnike (tkzv.13-ta plata).
Ad.15
Miodrag Aleksić-Kada je reč o arhitektonskim ponudama, one su u međuvremenu prispele, evo Marija će doneti
Dragana Janković-Ja sam u međuvremenu saznala za ovu ženu, arhitektu čiju smo ponudu prošli put razmatrali da je ona radila Hotel Beograd, vrlo je lepo..
Miodrag Aleksić-Ja sam imao prilike da pogledam šta je to pristiglo, sve je to više manje približno, osim kod one 3D projekcije…
Milijana Milutinović-To nam obavezno treba…
Miodrag Aleksić-Pa čekajte , polako, ja ne znam da li nam to zaista i treba
Dragana Janković-Pa i ja ne znam prosto kako bih se bez toga odlučila…
Uroš Matić-Dok Mara ne donese, samo da kažem, kada sam dostavio poslovnu ponudu od firme za koju sam na prošloj sednici pričao, ja sam video da tu i nije neka razlika u ceni.Po prvoj informacijikoju sam dobio ja sam mislio da je to velika razlika u ceni, pa sam tako i diskutovao prošli put, međutim, nakon dobijanja ove ponude, osim što kada se vrati PDV to bude neka razlika, tako da Vam svima dugujem izvinjenje…
Miodrag Aleksić-Nema potrebe da se izvinjavaš, ovako smo došli u situaciju da imamo njih više, evo, dakle ponuda arhitekte Snežane Marjanović je bila 22 e/m2 za izradu situacionog plana i izradu projekta enterijera i 13 e/m2, za nadzor 1 nedeljno-3 meseca.250 e po prostoriji , ukoliko hoćemo 3D.Ja sam Snežanu Marjanović uveo u ovu priču, na način tako što sam pitao poznatog čačanskog inženjera Božidara Miloševića, poznatog statičara u Srbiji, ima li koga da nam preporuči, on mi je nju preporučio i da on, obzirom da je radio nadzor nad pravljenjem ove zgrade,radio je statiiku tako da zna gde su noseći stubovi i šta sve još, može da joj da podatke, odnosno projekat, inače nikakvih obaveza nemam prema Snežani Marjanović.Studio ,,Bauhaus,, je dao ponudu od 20e/m2 za izradu situacionog plana i projekat enterijera i 10 e/m2 za nadzor, Brankica Šutić, ona je dala ponudu od 30 e/m2 za izradu plana + 3D, i 300 e mesečno/8 puta, za nadzor.FoureM,Kruševac, tu je malo više od 21e/m2, kada se doda PDV, to je ovo što nam je Uroš prethodno ispričao.Zvonko Mitrović, arhitektonski studio Čačak, 25e/m2 sve-projekat, nadzor, ,,Primavera studio,,Dušan Tojaga, 20e/m2 projekat i plan, 10e po m2 nadzor, 14 e/m2 za 3D. Jelena Škipić,,Studio Arabeska,, 25/m2 projekat i plan, ne može da radi nadzor.Ovo možemo da dovedemo i do smisla i do besmisla.Ja mogu i da se izuzmem od odlučivanja, pa Vi odaberite, koga god, svi su tu negde.Mislim da nam taj 3D ni ne treba puno, na primer šta će nam 3D za učionicu, ali ako Vi insistirate, nema problema.Mislim da možemo pogledati šta se sprema, pa eventualno tražiti taj 3D naknadno.
Uroš Matić-Lepo ste rekli, sve ovo možemo doterati i do besmisla, pogotovu što ne znam koliko smo svi mi ovde stručni.Verujem da cena, jer sve je tu negde, ne igra neku veliku ulogu, mislim da će biti lepo kada se preuredi, ne mogu da kažem kako god, jer ima talentovanijih i manje talentovanih, ali reference tih koji su poslali su dosta dobre.Zato bi ja predložio da mi Vama damo ovlašćenje, pa odlučite…
Ibrahim Tankosić-Slažem se sa Urošem, po meni je najpraktičnije rešenje da neko od Vas kolega iz Čačka, odnosno Vi svi, donesete tu odluku, Vi znate te ljude, znate kako rade i znate koliko su korektni poslovni parneri…
Dragana Janković-Kod mene, u mojoj porodici, sve što smo radili i gradili, radio je Zvonko Mitrović i on to jako dobro radi, mislim da i u Čačku, 90% zgrada projektuje Zvonko Mitrović.Snežana Marjanović-znam za Hotel Beograd da je ona to jako lepo uradila, sada imam i informacije ko je, njena majka mi je klijentkinja, njena zaova mi je drugarica..ali što se tiče toga ko najviše radi, to je Zvonko Mitrović.
Miodrag Aleksić-Zvonko projektuje , pre svega, zgrade, a za enterijere je Snežana poznatija.
Dragana Janković-Moguće, ne kažem…
Mile Živanović-Ja ne znam zbog čega se Predsednik sada izuzima, mislim da bi Vi to iz Čačka trebali da rešite, Vi ste tu operativni
Miodrag Aleksić-Ne izuzimam se, nego ja sam se prošli put suočio sa tim da sam ja svom Upravnom odboru preporučio, odnosno doveo nekog ovde, koji je stavio duplo veću cenu u odnosu na tržišnu…
Dragana Janković-To ste Vi pogrešno shvatili
Miodrag Aleksić-Ne nisam ja mislio to zbog nekog do Vas, nego da sam ja ispao magarac da me ona prevarila, e sad kada sam video ove ponude, video sam da je to to, da ima moralni kredibilitet…
Ognjen Slavković-Dobro, ali uvek je nepopularno da postoji jedna ponuda, uvek neko može da pomisli da tu ima nešto, ali imajući u vidu da su ponude približne, slične, ako Vi kažete da je gospođa radila enterijere i da je to dobro radila, ja ne vidim razlog zašto ne bi prihvatili njenu ponudu i završili to.
Miodrag Aleksić-Ko je za to da Snežana Marjanović preuzme arhitektonski posao u svoje ruke?Svi.Konstatujem da je UO AK Čačak, jednoglasno doneo ODLUKU:o prihvatanju ponude Snežane Marjanović.
Ad.17
Miodrag Aleksić-Sada imamo donošenje odluke o datumu, mestu i formatu obeležavanja Dana advokature 2024.godine.Mi smo na zahtev članstva napustili koncept da se to radi po odborima, već da to bude centralna manifestacija.Znate kako, u zemlji Srbiji, gde se sve mora zakazati za godinu i više dana unapred, ja sam već morao da imam u glavi raspoložive termine oko 28.februara, kada se inače slavi Dan advokature, i slobodan termin u hotelu ,,Morava,, je subota 24.02.2024.godine.Kada je reč o formatu proslave, trudimo se da svake godine postoji neki program da to ne bude samo okupljanje uz jelo i piće, to je predviđeno za slavu, ali ovde nam je potreban neki umetnički program koji je protkan i određenim besedama o advokaturi.Prošle godine je to bilo u Kraljevu, Uroš je lavovski deo organizacije preuzeo na sebe, ove godine sam razmišljao šta i kako, neću reći da svi putevi vode u Čačak, ali mi je tehnički to bilo najprihvatljivije, ali naravno nemam ništa protiv i ako se odluči da to bude negde drugo.Program koji bismo napravili, naravno to neće biti nikakvi ekskluzivni izvođači, da ove godine promenimo da ne bude i ove godine u etno stilu, da bude nešto drugačije, o tome možemo još dogovarati.Ideja mi je da određeni broj ulaznica podarimo možda i nekim školama, Gimnaziji, za decu ometenu u razvoju, da to budu besplatne ulaznice naravno, da to bude u gornjem delu sale, jer, svedoci ste da se suočavamo sa malim odzivom kolega na taj deo proslave.Takođe bi na tu manifestaciju zvali one komore koje zovu nas, pozvali bi goste iz AK Srbije.
Slobodan Despotović-Neću da budem destruktivan, naravno nisam protiv toga, i treba da se slavi Dan advokature, ali mi smeta reč ,,centralna proslava,,28..februar je Dan advokature Srbije, glavna proslava je u Beogradu, šta smo mi u celoj priči, u čemu smo razlika u odnosu na Odbore, ja sam ranije zastupao da to Odbori slave, prosto mislim da to treba slaviti toga dana, i da je to onda praktičnije izvesti po Odborima.Šta znači centralna proslava u Čačku, u Šapcu, u Zaječaru, u Beogradu, jel to 10 proslava ili jedna, šta slavimo tačno?
Miodrag Aleksić-Slavimo Dan advokature…
Slobodan Despotović-Ali sve vreme pričamo o centralnoj proslavi…
Miodrag Aleksić-Pa mislim centralna proslava u našoj Komori..
Slobodan Despotović-Ali što u odnosu na našu Komoru, smeta mi to centralna proslava, ja sam za to da se proslava obavi po Odborima,
Mile Živanović-Ja mislim da smo mi ranije polemisali na tu temu i dogovorili smo se.Ranije je bila priča da bude centralno i tako je traženo, da bude zajedničko, da slavi Komora Čačak.
Uroš Matić-Slažem se sa ovim što je rekao Mile.Mi se inače toliko slabo viđamo između sebe da mi je stvarno uvek drago da dođem na neku našu proslavu, da vidim kolege iz Kruševca, Čačka i drugih mesta, volim ta druženja u tom smislu, slažem se da to bude u subotu 24.februara, ali ono o čemu ja imam dilemu je sledeće, glupo bi bilo da se ova proslava samo svede na restoran i muziku, sve ja to volim, a sa druge strane poučen nekim iskustvima iz ranijih godina gde nas na proslavu, odnosno taj svečani deo -akademiju, dođe po 5,6 puta manje nego na proslavu u restoranu-to nešto govori o nama i o načinu na koji mi doživaljvamo i tu proslavu i svoju profesiju.Možda u tom smislu treba naći neku sredinu, da tu akademiju koja će svakako da nas košta donirati nekom, da nešto osmislimo da ima smisao i svrhu, da ne dođemo u situaciju kao prošle godine da na osmišljen program, sala bude prazna, ili poluprazna.Slažem se da svi putevi vode u Čačak, ali bih ja lično voleo da to bude negde drugo u Novom Pazaru, Užicu ili bilo gde drugo gde ima uslova za to.
Ibrahim Tankosić-Ja razumem Slobovo izlaganje, on ima potrebu da svoj glas izdvoji, ja to pozdravljam, ne slažem se sa Urošem da se novac koliko bi koštala ta akademija donira negde u nekakve humanitarne svrhe, iz sledećih razloga.Nas koji smo na toj akademiji prisutni, koji ispratimo taj program, će uvek biti, uvek će biti takvih advokata, a postupajući na taj način kako Uroš predlaže, tim kolegama bi uskratili zadovoljstvo, a uvek će biti onih koji ne dolaze-mi takvim postupanjem ništa nećemo promeniti.Tako da sam za predlog Predsednika da se ipak nekakvim prigodnim programom i proslavom obeleži taj naš dan.
Miodrag Aleksić-Najjednostavnije je da se ode u Beograd na centralnu proslavu Dana advokature, ,,svakom konju je lakše bez samara,, međutim ja mislim da smo mi prema našem članstvu dužni da pomeramo malo po malo, korak po korak, naš standard, da time šaljemo poruku i mladim advokatima, da nije advokatura samo ugostiteljska priča, nego je advokatura nešto što zahteva da u sredini u kojoj živimo i radimo, pokažemo i neko lice koje advokatura kroz istoriju, kroz uspone i padove, pokazuje, da bez lažne skromnosti, kažem da bude elitno zanimanje, iako drugi smatraju da to nije.Mi koji rukovodimo Komorom u ovom periodu, treba da šaljemo takvu poruku i prema članstvi i prema sredini u kojoj živimo i radimo..Ja sam mislio da na tu manifestaciju iz svih sredina pozovemo , napravite spisak, i iz Kraljeva, i iz Kruševca i odakle god, sve one za koje smatrate da bi bilo korisno i zbog rada i ugleda advokata u tim sredinama, možda smatrate da neko to zaista zaslužuje-njega ne treba da preporučuje ni položaj, ni funkcija u bilo kom organu, to može biti neki lekar, profesor, prema kome advokatura treba pokazati pažnju.Da se ne svede sve na zvanje Predsednika sudova, koji nas ignorišu manje više.Da li ste za to da ovu akademiju i proslavu organizujemo u Čačku, 24.02.2023.godine, a o samom programu-imamo još vremena da se dogovaramo? Ko je za to?11, protiv?1.
Konstatujem da je UO AK Čačak većinom glasova doneeo ODLUKU: da se povodom Dana advokature svečana proslava održi u Čačku, u subotu 24.02.2023.godine.
Ad.18
Miodrag Aleksić-Kada je reč o ovoj tački dnevnog reda Razmatranje predloga Pravilnika o utvrđivanju uslova za donošenje odluke o upisu u Imenik advokata AK Čačak , Vi ste tu dobili nacrte Odluke o osnivanju Komisije za prethodni postupak radi odlučivanja UO o ispunjenosti uslova za upis u Imenik advokata, malo je rogobatan naziv, ali šta ćemo.Mi ovde imamo jedan delkatan zadatak, uvodimo jednu pretfazu za odlučivanje, a ovde su Vam neke ideje.Ja sam napravio taj neki Nacrt odluke koja u sebi integriše i materijalno-pravne i procesno pravne elemente, a Bora je to razdvojio, što je pravilnije, po stavu prakse, da imamo jednu odluku kojom se osniva takva Komisija a drugi akt koji se zove Pravilnik o radu te Komisije.Ja nisam za to da ta Komisija tovari ni sebi, ni našem UO , na leđa nešto što bi kolidiralo sa zakonom i Statutom, nego da u granicama ovlašćenja koja postoje, da se mi krećemo u tom pravcu, a da opet koliko-toliko postignemo željeni cilj.Na prvom mestu mislim da je u redu, da svakog ko želi da dođe u naše redove, da ga pozovemo, da ga vidimo, da vidimo zašto želi da dođe u naše redove, da mu postavimo neka pitanja, da na bazi nekih prethodnih informacija koje smo dobili od Odbora advokata, ili nismo dobili ako Odbor ćuti, ili informacija od člana UO sa tog područja, da mu postavimo neka pitanja, da o tome sačinimo zapisnik i da bez ikakvog zaključka Komisije, takav zapisnik dostavimo na narednoj sednici članovima UO radi odlučivanja.To je jedan posao koji zahteva dodatno angažovanje, svih nas, pre svega mene kao Predsednika, jer je red da znam ko se upisuje u Komoru, Boro kao sekretar, i uvek jedan član UO sa područja sa koga dolazi kandidat za upis.Kako to tehnički izvesti? Svi imamo obaveze kancelarijske, porodične, pa sam razmišljao,da ako je danas sednica UO u 17 sati, da se ta komisija sastane tog istog dana u 15,30 recimo, da tada pozovemo kandidate, obavimo razgovor i sačinimo zapisnik, ali on neće biti predmet razmatranja na toj sednici UO, već će biti dostavljen članovima UO za narednu sednicu.Sve će to biti u zakonskom roku od 60 dana da odlučimo.Boro je to nešto više razradio, on ide i korak dalje, da tražiomo i od regionalnih Komora da li se njima javljao taj kandidat za upis, ja tu istragu vodio ne bih, ne bih opterećivao ni nas, ni administraciju sa takvim zahtevima.Lepo pitamo da li je negde podnosio zahtev, potpiše zapisnik na kome stoji takva njegova izjava, i ako si slagao, zna se šta to znači.Ovo što ste dobili treba da Vam bude samo šlagvort, da Vi slobodno, bez ustezanja dostavite još nešto šta mislite da treba, ali Vas molim da to ne bude nešto što bi nas dovodilo u konflikt sa zakonom i Statutom.
Tankosić Ibrahim-Jel to znači da ćemo usaglašen tekst, nacrt , predlog imati na sledećoj sednici?
Miodrag Aleksić-Da, naravno.
Prisutni članovi UO su se načelno saglasili da se sledeća sednica UO održi 26.decembra.
Ad.18
Odlučeno pod tačkom Ad.3.
Ad.19
Odlučeno pod tačkom Ad.4.
Ad.20
Jednoglasno je usvojena molba Dragiše Radosavljević, adv.iz Kruševca, za novčanu pomoć iz Fonda solidarnosti, u iznosu od 250.000,00 dinara za potrebe lečenja.
Ad.21
Miodrag Aleksić-Kao što vidite iz same tačke dnevnog reda kolega Nikola Ćalović iz Čačaka je podneo zahtev u kojem traži naše, odobrenje UO AK Čačak za preregistraciju poljoprivrednog gazdinstva na ime Advokat Nikola Ćalović kao nosioca poljoprivrednog gazdinstva.Znači on već ima poljoprivredno gazdinstvo koje je registrovano na njegovo ime, što je po meni nespojivo ako se imaju odredbe Zakona, Statuta i Kodeksa u vidu, ali evo iznosim na glasanje.Ko je za to da se ovom kolegi odobri preregistracija?2. Protiv?10.
Ognjen Slavković-Ali kolega iz neke druge Komore je tako nešto uradio, kolega Ćalović mi je dostavio rešenje o tome…
Nikola Karaičić-U nedostatku neke druge reči, samo ću reći da je to cirkus.
Jelena Bojić-Prethodne godine, u maju 2021. prethodni saziv UO, je imao kao postavljeno pitanje jedne koleginice iz Ivanjice, da li je moguće da advokat bude i nosilac poljoprivrednog gazdinstva, i UO je zauzeo stav da je to nespojiv pozivajući se na čl.11 tačka 3 Kodeksa gde se kaže (čita):,,Nespojivo je sa advokaturom istovremeno obavljanje bilo koje druge profesije i delatnosti, izuzev u oblasti nauke,književnosti, umetnosti, publicistike, pravnog obrazovanja, posredovanja, humanitarnog rada, prevodilaštva i sporta.,,
Miodrag Aleksić-Znači nema poljoprivrede?
Uroš Matić-To je onda razlog da se pokrene postupak za brisanje?
Marija Miletić-Kolega ima već registrovano poljoprivredno gazdinstvo, a ovde je tražio preregistraciju.
Miodrag Aleksić-Obavestićemo kolegu o našoj odluci i pozvaćemo ga da to pitanje što pre reguliše da ne bi podnosili prijavu disciplinskim organima.
Slobodan Despotović-Da li nosilac poljoprivrednog gazdinstva, predstavlja obavljanje delatnosti, razmislimo malo.Ne znam da li je to registrovana delatnost.
Nikola Karaičić-Oni se registruju u Trezoru..
Borivoje Lačnjevac-Postoje komercijalna i nekomercijalna gazdinstva…
Jelena Bojić-Njegovo poljoprivredno gazdinstvo je komercijalno, tako piše u ovom rešenju koje je dostavio.
Marija Miletić-Onda moramo da pozovemo kolege da se izjasne da li će da budu advokati ili poljoprivrednici.
Miodrag Aleksić-To što imamo situaciju koja je dozvoljena u drugoj Komori, to ne znači da treba slediti loše primere, pa makar oni dolazili i sa vrha.Svakako doneli smo odluku i o tome ćemo obavestiti kolegu Ćalovića.
Ad.22
Jednoglasno je usvojena molba Crvenog krsta Čačak za donaciju u humanitarnoj akciji ,,Novogodišnja radost za sve,, u iznosu od 30.000,00 dinara.
Ad.23
Prisutni članovi UO su se među sobom dogovorili da delegaciju AK Čačak za posetu AK Crne Gore na Dane advokature Crne Gore čine kolege koje su se i prijavile:Cvetić Snežana, Tankosić Ibrahim, Lačnjevac Borivoje, Milutinović Milijana i Vasiljević Aleksandar.
Ad.24
Nije bilo.
SEKRETAR AK ČAČAK
Jelena Bojić
SEKRETAR UO AK ČAČAK
adv.Borivoje Lačnjevac
PREDSEDNIK ADVOKATSKE KOMORE ČAČAK
adv.Miodrag Aleksić