Scroll Top
Dr Dragiše Mišovića 1/2, Čačak, 32102, Srbija

INFORMATOR O RADU ADVOKATSKE KOMORE ČAČAK ZA 2022. GODINU

1.OSNOVNI PODACI  O ADVOKATSKOJ KOMORI ČAČAK

 

  • Naziv organa:

Advokatska komora Čačak

 

  • Adresa sedišta:

32000 Čačak, ul. Dr. Dragiše Mišovića 1/2

 

  • Matični broj:

17017101

 

  • Poreski identifikacioni broj:

102115527

 

  • Adresa za prijem podnesaka:

32000 Čačak, ul. Dr. Dragiše Mišovića 1/2

 

  • Adresa za prijem elektronskih podnesaka:

sekretar@advokatskakomoracacak.rs

info@advokatskakomoracacak.rs

 

  • Lice odgovorno za tačnost i potpunost podataka koje sadrži  Informator:

Miodrag Aleksić, Predsednik  AK Čačak

 

  • Lica koja se  staraju o određenim informacijama, podacima i radnjama u vezi sa  izradom i objavljivanjem  Informatora, u skladu sa opisom poslova:

Jelena Bojić, sekretar AK Čačak

Marija Janjić, administrativni radnik

 

  • Datum prvog objavljivanja Informatora:

Septembar 2023.godine

  

  • Datum poslednje izmene ili dopune Informatora:

Septembar 2023.godine

 

  • Datum poslednje  provere ažurnosti podataka:

Septembar 2023.godine

 

  • Gde se  može ostvariti uvid u Informator i nabaviti štampana kopija Informatora:

32000 Čačak, ul.Dr.Dragiše Mišovića 1/2, od 8.00 do 15.00 časova, radnim danima

 

  • Veb-adresa Informatora (adresa sa koje se može preuzeti  elektronska kopija Informatora):

https://advokatskakomoracacak.rs/akc2014/wp/wp-content/uploads/preuzmi/Informator-AKC-2022.pdf

 

2.OPIS OBAVEZA I OVLAŠĆENJA ADVOKATSKE KOMORE ČAČAK:

Advokatska komora Čačak  je samostalna i nezavisna profesionalna organizacija advokata, sa sedištem u Čačku, za teritoriju svih Gradova i Opština koje pripadaju području nadležnosti Viših sudova u Čačku, Užicu, Kraljevu, Kruševcu i Novom Pazaru.

Postojanje Advokatske komore Čačak utvrđeno je Zakonom o advokaturi i Statutom Advokatske komore Srbije.

  • Advokatska komora Čačak, pored javnih ovlašćenja iz člana 65. i drugih poslova iz člana 66. Zakona o advokaturi, obavlja i sledeće poslove:

– predstavlja advokaturu, zastupa i štiti njene interese;

– stara se o obezbeđenju uslova za pravilno i zakonito vršenje advokature;

– preduzima mere za razvoj advokature;

– stara se o podizanju stručnog i etičkog nivoa advokature;

– stara se o jačanju profesionalne discipline i odgovornosti u vršenju advokature;

– stara se o obnavljanju advokature prvenstveno iz reda advokatskih pripravnika;

– održava odnose sa državnim i pravosudnim organima i drugim organizacijama;

– podnosi predloge za unapređenje advokature, pravosudnog i pravnog sistema;

– daje predloge o pitanjima značajnim za ostvarivanje i zaštitu ustavnih sloboda i prava građana;

– obavlja druge poslove od značaja za advokaturu.

– unapređuje i afirmiše advokaturu kao nezavisnu profesiju, na svojoj teritoriji;

– vrši javna ovlašćenja u oblasti advokature u skladu sa Zakonom o advokaturi, Statutom AKS  i ovim Statutom na svojoj teritoriji i odgovorna je za zakonito i pravilno vršenje javnih ovlašćenja

– donosi statut i druga opšta akta;

– odlučuje o načinu korišćenja sopstvenih sredstava;

– odlučuje o upisu u imenike i brisanju iz imenika advokata, imenika zajedničkih advokatskih kancelarija, upisnik A i upisnik B advokata stranih državljana i imenika advokatskih pripravnika, kao prvostepeni organ;

– vodi imenike advokata, zajedničkih advokatskih kancelarija, upisnik A i upisnik B advokata stranih državljana i imenik advokatskih pripravnika za svoju teritoriju;

– organizuje i sprovodi advokatski ispit za svoju teritoriju;

– vodi evidenciju o položenom advokatskom ispitu na svojoj teritorije;

– dostavlja podatke o položenom advokatskom ispitu AKS;

– stara se o zakonitosti rada advokata, advokatskih pripravnika, organa i službe advokatske komore i o sprovođenju Statuta AKS, svog Statuta i Kodeksa profesionalne etike advokata;

– sprovodi disciplinski postupak zbog povrede dužnosti i narušavanja ugleda advokature, u skladu sa odredbama Statuta AKS,  ovog Statuta i akta kojim se uređuje disciplinski postupak;

– zastupa interese advokata pred državnim i drugim organima i organizacijama za svoju teritoriju za koju je osnovana;

– ostvaruje međunarodnu saradnju u skladu sa Zakonom o advokaturi, AKS  i ovim Statutom od interesa za advokaturu i  ovu Komoru.

– predstavlja advokate sa svoje teritorije u poslovima koji su od značaja za ovu Komoru pred domaćim i inostranim profesionalnim udruženjima i organizacijama, pravnim i fizičkim licima;

– organizuje i sprovodi stalnu obuku advokata, advokatskih pripravnika, diplomiranih pravnika i zaposlenih u advokatskim kancelarijama i specijalizovano stručno usavršavanje advokata u skladu sa Statutom AKS  i ovim Statutom;

– organizuju pružanje besplatne pravne pomoći za teritoriju za koju su osnovane u skladu sa zakonom;

– štiti prava i interese advokata i advokatskih pripravnika za teritoriju za koju je osnovana;

– štite interese i integritet Komore.

– izdaju stalne i povremene publikacije;

– obavlja druge poslove propisane Zakonom o advokaturi, Statutom AKS  i ovim statutom.

 

3.UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA AK ČAČAK

Advokatska komora  Čačak ima svojstvo pravnog lica.

Statutom  Advokatske komore Čačak  uređuju se ciljevi, zadaci i poslovi Advokatske komore Čačak, unutrašnja organizacija i  delokrug rada organa AK Čačak, postupak izbora i opoziva organa Komore, način vršenja javnih ovlašćenja i druga pitanja od značaja za  organizaciju i rad Komore:

Organi Komore  su:

– skupština,

– predsednik,

– potpredsednik,

– upravni odbor,

– nadzorni odbor,

– disciplinski tužilac,

– disciplinski sud.

  • Predsednik  Advokatske komore Čačak:

Miodrag Aleksić, advokat iz Čačka

  • Potpredsednici Advokatske komore Čačak:

Snežana Cvetić, advokat iz Užica

Slobodan Despotović, advokat  iz Užica

  • Članovi Upravnog odbora Advokatske komore Srbije iz AK Čačak:

Mihailo Krstić, advokat iz Užica

Ivan Ćalović, advokat iz Čačka

  • Članovi Upravnog odbora Advokatske  komore Čačak:

Miodrag Aleksić, advokat iz Čačka (po funkciji)

Dragana Janković, advokat iz Čačak

Marija Miletić, advokat iz Čačak

Ognjen Slavković, advokat iz Čačka

Mile Živanović, advokat iz Gornjeg Milanovca

Borivoje Lačnjevac, advokat iz Kruševca

Milan Burgić, advokat iz Kruševca

Dušan Samardžić, advokat iz Kruševca

Uroš Matić, advokat iz Kraljeva

Nikola Karaičić, advokat iz Kraljeva

Snežana Cvetić,advokat iz Užica

Slobodan Despotović, advokat iz Užica

Dušan Drobnjaković, advokat iz Prijepolja

Ibrahim Tankosić, advokat iz Novog Pazara

Miloš Vučićević, advokat iz Požege

Milijana Milutinović, advokat iz Brusa

Aleksandar Vasiljević, advokat iz Raške

  • Predsednik Komore:

– predstavlja i zastupa Komoru ;

– saziva sednice Skupštine i Upravnog odbora Komore  ,predlaže dnevni red za te sednice i predsedava im;

– potpisuje odluke i druge akte koje donosi Skupština i Upravni odbor;

– donosi rešenja kada se odluke donose u upravnom postupku;

– izvršava odluke Skupštine i Upravnog odbora;

– donosi odluke o raspolaganju sredstvima Komore  u skladu sa zakonom, ovim Statutom, Statutom  AKS, odlukama Upravnog odbora i Skupštine  Komore;

– obavlja i druge poslove određene ovim Statutom ili drugim opštim aktima Komore.

Predsednika Komore  neposredno bira i opoziva Skupština  Komore  na način i u postupku utvrđenim ovim Statutom.

Do potvrđivanja mandata novoizabranog Predsednika traju prava i dužnosti predsednika Komore  prethodnog saziva.

Za svoj rad predsednik odgovara Skupštini Komore  i upravnom odboru Komore.

Predsednika Komore u odsutnosti zamenjuje, jedan od dva Potpredsednika Komore  ili, u slučaju sprečenosti ili  odsutnosti  , član Upravnog odbora koga Predsednik odredi.

  • Odbori advokata u okviru Advokatske komore Čačak

U okviru Advokatske komore Čačak  formirano je 13 Odbora advokata.

Svaki Odbor ima svog Predsednika.

Predsednici Odbora advokata u sastavu Komore  mogu da učestvuju u radu Upravnog odbora, bez prava glasa, i isti se obaveštavaju o datumu održavanju svake sednice Upravnog odbora.

Način  i organizacija rada Odbora advokata uređena  je Statutom AK Čačak i Poslovnikom o radu Odbora advokata.

Odbori advokata u sastavu AK Čačak su:

-Odbor advokata  Čačak, za područje Osnovnog suda Čačak

Predsednik : Ivan Čvrkić, advokat iz Čačka

-Odbor  advokata Gornji Milanovac, za područje Osnovnog suda Gornji Milanovac

Predsednik: Nevenka Vidojević, advokat iz Gornjeg Milanovca

-Odbor advokata Ivanjica, za područje  osnovnog suda Ivanjica

Predsednik: Milica Radivojević, advokat iz Ivanjice

-Odbor advokata Kraljevo, za područje Osnovnog suda Kraljevo

Predsednik: Nebojša Vujadinović, advokat iz Kraljeva

-Odbor advokata Raška, z apodručje Osnovnog suda Raška

Predsednik: Aleksandar Vasiljević, advokat iz Raške

-Odbor advokata Kruševac, za područje Osnovnog suda Kruševac

Predsednik: Dušan Marković, advokat iz Kruševca

-Odbor advokata Trstenik, za područje Osnovnog suda Trstenik

Predsednik: Petar Nedeljković, advokat iz Trstenika

-Odbor advokata Brus, za područje Osnovnog suda Brus

Predsednik: Milijana Milutinović, advokat iz Brusa

-Odbor advokata Užice, za područje Osnovnog suda Užice

Predsednik: Snežana Cvetić, advokat iz Užica

-Odbor advokata Požega, za područje Osnovnog suda Požega

Predsednik:Miloš Vučićević, advokat iz Požege

-Odbor advokata Prijepolje, Priboj i Nova Varoš, za područje Osnovnih sudova Prijepolje i Priboj

Predsednik: Senad Lujinović, advokat iz Prijepolja

-Odbor advokata Novi Pazar, za područje Osnovnog suda Novi Pazar

Predsednik: Nataša Mijaljević, advokat iz Novog Pazara

-odbor advokata Sjenica, za područje Osnovnog suda Sjenica

Predsednik: Aco Vasojević, advokat iz Sjenice

  • Stručna služba Advokatske komore Čačak

AK Čačak ima Stručnu službu, koja obavljakoja obavlja  stručno administrativne

i druge poslove koji su joj  stavljeni u  zadatak  Statutima, drugim opštim aktima, odlukama organa AK Čačak, ugovorima koje zaključuje AK Čačak sa drugim državnim organima, organizacijama, ustanovama, udruženjima, institucijama i sl. i direktnim nalozima rukovodećih  organa komora određenih Statutom.

 

Služba po potrebi obavlja  sledeće poslove:

1.stručno-organizacione, analitičke, normativne i informativne

2.administrativno-tehničke za potrebe organa upravljanja i disciplinskih organa komora, časopisa i biblioteka

3.administrativno-evidencione vezane za statusna pitanja advokata, zajedničkih advokatskih  kancelarija, advokatskih ortačkih društava i advokatskih pripravnika

4.računovodstvene

5.tehničko-pomoćne

 

Broj zaposlenih u Stručnoj službi je dva i svi su zaposleni na neodređeno vreme, i to:

1.Sekretar Komore:

-organizuje rad službe

-priprema nacrte opštih akata Komore

-priprema nacrte izveštaja, analiza, planova, programa i informacija po nalozima nosilaca funkcija i  organa upravljanja Komore

-priprema informativne biltene Komore

-priprema nacrte rešenja i drugih akata koje u prvostepenom  postupku donose organi Komore

-obavlja pripreme u saradnji sa sekretarom organa upravljanja Komore sednica  skupština, upravnih odbora i stručno obrađuje akte i zapisnike sa tih sednica

-stara se o sprovođenju opštih akata, odluka i direktnih naloga organa KOmore koji su stavljeni u  zadatak Službi

-obavlja organizacione poslove za održavanje manifestacija, sastanaka i drugih skupova i manifestacija KOmore

-obavlja i druge poslove po nalozima organa upravljanja i nosilaca funkcija Komore

 

2.Administrativni radnik:

1.obavlja sve  administartivno-tehničke i daktilografske poslove za potrebe:

1.1.organa upravljanja Komore

-pozivi, zapisnici s asednica, skupština i upravnih odbora, dopisi, rešenja, bilteni idr.

-vodi evidencije odluka, zaključaka  i drugih akata organa KOmore i tehnički obrađuje nacrte, predloge i opšte akte organa upravljanja Komore

1.2. za potrebe disciplinskih organa komore

-vodi delovodne protokole i arhive disciplinskih organa komora

-tehnički obrađuje podneske disciplinskih organa u svim fazama postupka

-vodi zapisnike na suđenjima

-tehnički obrađuje pismene otpravke odluka disciplinskih organa Komore

-vodi evidenciju disciplinskih odluka

1.3.Vodi Imenike:

-advokata

-zajedničkih advokatskih kancelarija

-advokatskih prirpavnika

1.4.Formira i čuva dosijea advokata

1.5.Tehnički  obrađuje rešenja prvostepenog i drzugostepenog  organa u upravnom postupku

1.6.vodi evidencije:

-odbijenih zahteva za upis, poništaja upisa i upravnih sporova

-privremenih odsustva advokata

-bolovanja advokata i advokatskih pripravnika

-privremene zabrane bavljenja advokaturom

1.7.vodi jedinstvenu evidenciju advokata  i dostavlja podatke u skladu sa obavezama iz zakona i opštih akata AK Čačak

1.8.dostavlja državnim organima, fondovima socijalnog osiguranja, Zavodu za statistiku u zakonom propisanim rokovima podatke iz evidencije komora i pribavlja potrebne podatke za odlučivanje organa Komore o zahtevima za upise u Imenike

1.9.vodi evidencije o priznanjima zaslužnim advokatima, o funkcijama na koje su birani, o izrečenim disciplinskim merama

1.10.vodi delovodne protokole AK Čačak

2.tehnički priprema za ekspediciju poštu komore i razmenjuje informacije sa sudovima i drugim organima iz delokruga svoga rada

3.stara se o urednom vođenju  i čuvanju arhive i arhivsk egrađe

4.priliom organizovanja  advokatskih tribina i drugih stručnih sastanaka u organizaciji KOmore obavlja poslove po nalogu  urednika tribine

5.obavlja poslove  administratora u toku realizacije pojedinačnih projekata u kojima učestvuje advokatska komora

6.obavlja poslove administartora veb-sajta Komore

7.tehnički obrađuje i obavlja daktilografske poslove prilikom izrade Informativnog biltena AK Čačak

8.vodi protokol liste Komora i stara se o pripremi  upućivanja poziva po nalozima nosilaca funkcija  AK Čačak

9.obavlja sekretarske poslove za Predsednika i druge nosioce funkcija AK Čačak

10.stara se o korišćenju biblioteke AK Čačak

11.obavlja i druge poslove po nalozima rukovodilaca Službe i nosilaca  funkcija AK Čačak

 

4.POSTUPANJE PO ZAHTEVIMA  U 2022.GODINI

Broj primljenih zahteva:___________________________________1

Broj odgovora po podnetim zahtevima:________________________1

Broj usvojenih zahteva

i dostavljenih traženih informacija:_______________________1

Broj odbijenih zahteva:_____________________________________0

Broj rešenja-zaključaka Poverenika:__________________________0

Postupljeno po  rešenju Poverenika:__________________________0

Broj rešenja Poverenika o obustavi:__________________________0

Broj Upravnih  sporova u ovoj oblasti:_________________________0

 

5.NAČIN I MESTO ČUVANJA NOSAČA INFORMACIJA, VRSTI INFORMACIJA KOJE POSEDUJE, VRSTI INFORMACIJA KOJE STAVLJA NA UVID I KRATAK OPIS PODNOŠENJA ZAHTEVA

Advokatska komora Čačak u svom radu stvara i koristi informacije od značaja za vršenje javnih ovlašćenja (lični podaci kandidata za upis u Imenik advokata i advokatskih pripravnika) koji nisu dostupni  uvidu javnosti jer su zaštićeni Zakonom.Informacije od značaja za vršenje javnih ovlašćenja AK Čačak skladišti u personalnim dosijeima (zbirka isprava) advokata i advokatskih pripravnika, po rednom broju upisa advokata  i u elektronskoj bazi  podataka.Uvidu javnosti su dostupni podaci koji se odnose na ime i prezime lica koje je upisano u Imenik advokata/advokatskih pripravnika, adresu sedištaadvokatske kancelarije, broj poslovnog telefona u advokatskoj kancelarij, po mogućstvu elektronsku adresu ako je koristi, a aza advokatske pripravnike  ime i prezime advokata kod koga se nalazi na pripravničkoj vežbi.

Podaci i informacfije koje se stvaraju u radu organa AK Čačak su dostupni javnostii članovi AK Čačak  i lica koja  imaju na zakonu zasnovan pravni interes mogu prisustvovati sednicama organa, osim ukoliko je javnost isključena.

Pravila o isključenju javnosti uređena su Poslovnikom o radu  svakog pojedinog organa, odnosno onim propisom čija je shodna primena predviđena.Sve informacije se čuvaju u prostorijama AK Čačak na adresi sedišta.

Zahtevi za regulisanje profesionalnog statusa, za donošenje odluke nekog organa, pritužbe na rad advokata/advokatskih pripravnika, pristup informacijama od javnog značaja podnose se pismeno na adresi sedišta ili  preporučenom poštom.

6.FINANSIRANJE RADA

Rad Advokatske komore Čačak se finansira iz sopstvenih sredstva.

Izvori finansiranja Komore  su:

1 ) članarina i drugi doprinosi čiju visinu utvrđuje Upravni odbori

2) upisnina za upis u Imenik advokata

3 ) naknade za polaganje advokatskog ispita

4 ) prihodi od donacija i

5 ) iznosi naplaćenih novčanih kazni u disciplinskom postupku,

6) premije osiguranja advokata u slučaju kolektivnog osiguranja advokata od profesionalne odgovornosti,

7 ) drugi prihodi

Materijalno poslovanje Komore  vrši se na osnovu godišnjeg plana prihoda i rashoda koji utvrđuje Upravni odbor  Komore.

Sredstva Komore  su nepokretnosti, inventar i prihodi. Sredstva Komore  se mogu upotrebljavati za redovne aktivnosti, pribavljanje imovine  i imovinskih prava, osiguranje advokata od profesionalne odgovornosti, zaradu zaposlenih, članarinu  međunarodnim organizacijama,  pomoć advokatima, u humanitarne svrhe i  druge svrhe u skladu sa Zakonom  i Statutom i drugim opštim aktima Komore.

Sredstva za rad po zahtevima za slobodan pristup  informacijama od javnog značaja obezbeđuju se iz sredstava za  redovne aktivnosti.

U finansiranju rada Advokatske komora Čačak, ne učestvuje budžet Republike Srbije.

S obzirom da se rad  Advokatske komore Čačak finansira sopstvenim sredstvima i da je reč o pravnom licu koje nije osnovano radi sticanja profita, nije predviđena obaveza revizije  finansijskog poslovanja

Advokatska komora Čačak nije obavezna da sprovodi postupak  javnih nabavki s obzirom da se finansira sopstvenim sredstvima.

Izveštaj o finansijskom poslovanju za 2022.godinu  predat  je u zakonskom roku Agenciji za privredne subjekte i biće objavljen na sajtu  Agencije za privredne registre po završenoj obradi i predaji redovnog finansijskog izveštaja.

VAŠ KOMENTAR

Privacy Preferences
Kada posetite našu internet stranicu, ona može da čuva informacije preko vašeg pretraživača iz određenih usluga, obično u obliku kolačića. Ovde možete promeniti podešavanja privatnosti. Imajte na umu da blokiranje nekih vrsta kolačića može uticati na vaše iskustvo na našoj veb stranici i uslugama koje nudimo.